Kenapa proses tukar dan masuk ke perkhidmatan mudah alih (port in) saya gagal?

Komen

82 komen

  • hutang sim sebelum ni dah bayar , tapi kenapa masih tak boleh aktif ? selepas activate sim mesti port in rejected

    3
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hi Muhammad Arth..anda maksudkan hendak tamatkan talian tambahan tu atau tukar ke email lain?

    3
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hi Waslie..kalau kekal nombor lama akan ambil masa 1-3 hari bekerja.

    2
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    SITI FATIMAH BINTI MANGSOR

    Saya oder 1 simkad utk kekalkn no lama tp no tersebut tidak didaftarkan atas nama sya, boleh ker no tersebut didaftarkn sbg akaun tambahan saya?

    2
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hi Siti, Tidak dapat selagi no. Lama tersebut bukan atas ic anda walauoun anda hendak tambah sebagai akaun tambahan, rujuk dengan telko lama siapakah pemilik asal no.lama tersebut & request untuk pindah milik...bila selesai bolehlah beralih ke Yoodo

    2
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    ABDUL HALIM BINCHE ROSE

    Knp port out dari celcom prabayar saya gagal? Nombor lama clean tak ada hutang apa2 dan masih aktif.. Bila proses port out di lakukan, selepaa selesai masukkan no.card debit tiba2 gagal.. "opps! Ralat. Ralat berlaku" sudah hampir 5x saya ulang..harap membantu

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Saya pemegang akaun tambahan bagaimana cara hendak keluar dari akaun tersebut

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hi NIK MOHAMAD RIDZWAN AFIF BINNASARUDDIN, masa aktifkan sim tu buat untuk nombor baru atau kekal nombor lama ?... Kalau kekal nombor lama ambil masa 3 hari bekerja, paling awal sehari pun sudah siap...

    Tapi seeloknya rujuk dengan khidmat pelanggan Yoodo melalui Live Chat mengenai status akaun dengan lebih terperinci ya.

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hai ABDUL HALIM BINCHE ROSE, rasanya berkenaan masalah e-commerce debit kad anda. Hubungi pihak bank terlebih dahulu dan minta mereka menetapkan Telko Yoodo sebagai 'Merchant baru untuk melakukan transaksi debit online pada kad bank anda. Sebagai langkah keselamatan pihak bank akan minta maklumat peribadi & akan menghantar MSOS code kepada anda untuk proses ini.

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • banyak kali dah ni duk try active tkboleh jugak , bill semua dah jelaskan , tapi tkleh jugak , nak buat mcm mana ni ?

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Prepaid sepatutnya tiada masalah..kecuali postpaid redone Ada kontrak 6 Bulan.

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    IRWAN SHA., RADZ1BIN ABDUL RA1A2

    Kalau bru aktif no baru..prepaid...brape lme ambil mase untk boleh diguna pkai.

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Boleh bertanya kpd CS Redone tuan @ agent yoodo melalui Bicara Langsung di bawah. Dapatkan kepastian kenapa permohonan direjek & submit semula.

    1
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    KHAIRUL IZWAN BINABDUL KARIM

    Saya aktifkan sim baru Yoodo sebelah pagi, tengahari Hotlink Care call untuk pengesahan dan dapat SMS setuju terima port out daripada Hotlink. Apakah proses seterusnya dan berapa lama saya harus menunggu untuk boleh terus menggunakan sim baru Yoodo?

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hai MUHAMMAD AMSYAR HAIKAL BINZAMZURI, segera hubungi pihak Live Chat untuk bantuan lanjut.

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hi Yoodo Guest

    Maaf atas kesulitan yang dialami cik.

    Untuk respon pantas mohon segera berhubung dengan khidmat pelanggan Yoodo melalui Live Chat untuk bantuan selanjutnya ya.

     

    Live Chat operasi setiap hari;

    Isnin - Jumaat : 9am - 9pm

    Sabtu - Ahad & cuti umum : 9am - 6pm

    Pergi > https://support.yoodo.com.my/hc/ms?#community > skroll ke bawah sekali cari LIVE CHAT > tekan Live Chat dan mulakan chat dengan khidmat pelanggan Yoodo

    Panduan Live Chat:

     

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • saya nak dh cuba lebih 20 kali untuk activate tapi gagal. saya diberitahu bahawa sim saya dh activate tapi masih tak boleh guna. topup pun sudah

    0
    Tindakan komen Pautan abadi
  • Avatar
    HAZWAN BIN MD HUSSAIN

    Saya masih belum terima kad sim Yoodo, sampai dah dekat dengan bill cycle.. sedangkan saya dah bayar semua tunggakan.. Kenapa lambat sangat. Nanti saya kena bayar bil dengan telco lama lagi

    0
    Tindakan komen Pautan abadi

Sila daftar masuk untuk meninggalkan komen.