Jika anda menghadapi isu ini, jangan stres. Anda hanya perlu mengikut langkah-langkah ini untuk menyelesaikannya:
- Sila pastikan terdapat pencahayaan yang mencukupi di tempat yang anda berada.
- Sila pastikan juga fungsi autofokus pada kamera telefon anda telah diaktifkan semasa melakukan swafoto.
- Tanggalkan topi atau cermin mata yang anda sedang pakai.
- Pastikan anda meletakkan kad pengenalan anda di dalam kotak yang disediakan dalam aplikasi dengan betul
- Baca arahan yang disediakan dengan teliti.
Jika anda masih mengalami masalah dalam pengesahan identiti anda, sila hubungi kami melalui Live Chat di sini.
Komen
32 komen
Hi sy tak ingat kod 18 digit sy..macam mana tu?boleh tlg
hai Yoodo Guest barcode 18 digit terpapar pada kad sim anda. jika kamera anda gagal untuk membaca barcode tersebut, anda boleh masukkan 18 digit diruangan secara manual untuk langkah pengaktifan seterusnya.
ic hilang..hny ada ic sementara...boleh aktif sim x??
ic hilang..hny ada ic sementara...boleh aktif sim x??
masaalah saya untuk scan wajah,sangat sangat susah untuk lepasi step itu.harap yoodo tidak teruskan perkhidmatan itu,cukup sekadar scan ic sahaja
masaalah saya untuk scan wajah,sangat sangat susah untuk lepasi step itu.harap yoodo tidak teruskan perkhidmatan itu,cukup sekadar scan ic sahaja
masaalah saya untuk scan wajah,sangat sangat susah untuk lepasi step itu.harap yoodo tidak teruskan perkhidmatan itu,cukup sekadar scan ic sahaja
Pengecaman wajah, penting untuk mengelakkan penyalahgunaan IC.
apasal x dpt detect ic,berejam dah aq cuba,berpuluh kali buat tapi x boleh jgk..
Jgn kena silau ic tu, off kan flash kamera..autofokus mesti aktif, biarkan dia scan semua, lagi senang buat tempat pengcahayaan yang ok. Cuba bermain2 dgn kamera tu cari dmana tempat yg sesuai..luar rumah ka, dlm bilik kah, ruang tamu...selamat berjaya ya :)
Masalah saya terambil gambar yang salah. Disebabkan gambar saya tidak boleh diambil.tetapi plan yang saya beli tidak boleh digunakan. Tolong saya
Masalah saya terambil gambar yang salah. Disebabkan gambar saya tidak boleh diambil.tetapi plan yang saya beli tidak boleh digunakan. Tolong saya
Masalah saya terambil gambar yang salah. Disebabkan gambar saya tidak boleh diambil.tetapi plan yang saya beli tidak boleh digunakan. Tolong saya
Hi SALMAN A/L TAN HEE TEE, jangan risau ya..bantuan lebih terperinci sila buat laporan pautan dibawah ni.
https://support.yoodo.com.my/hc/ms/requests/new
Hello
Please help me
Please help me
Please help me
Please help me
Please help me
Please help me
Please help me
Please help me
Please help me
Please help me
saya ada masalah pengecaman wajah (selfie)..saya dh ikut semua arahan tapi tetap sama jugak ....dh banyak kali buat stil sama ...macam mana ya????
saya ada masalah pengecaman wajah (selfie)..saya dh ikut semua arahan tapi tetap sama jugak ....dh banyak kali buat stil sama ...macam mana ya????
bila dh dpt tangkap gmbar ...dia tulis we are currently verifying your id. please keep wait and keep the app opened while we are verifying...lepas tu lama tunggu tapi xde respone pun...apa patut saya buat
Kenapa sim card masih belum aktif???semua dh siap tngkp gmbr ic pstu pengecaman muka tpi masih tk aktif...Sy dh topup dlm tu utk plan internet
Sila daftar masuk untuk meninggalkan komen.