Komuniti

Yoodo ni perkhidmatan prabayar atau pascabayar?

Komen

15 komen

  • Avatar
    JURIANNE PETER

    Setiap bulan kena bayar ka?

  • Avatar
    SHAHRUL NIZAM BIN MOHD SAARI

    /JURIANNE u bayar apa yg u pilih.. plan yoodo ni boleh custom.. ikut penggunaan kita sendiri.. :)

  • Avatar
    AZLAN BIN OSMAN

    Ada charge sst tak?

  • Avatar
    AZLAN BIN OSMAN

    Ada charge sst tak?

  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hai guest...
    Untuk pengetahuan anda, sst telah pun diserap di dalam plan telefon. Jadi anda tidak perlu membayar sst tersebut dan juga telah menurunkan harga terutama data plan. 

    https://support.yoodo.com.my/hc/ms/community/posts/360015759394/comments/360001866793

  • Avatar
    IHSAN SYAZWAN BINSHAMSUDDIN

    Babi cakap ada free 20gb pada pengguna yg baru aktif sim kad yoodo ni.. tapi haram bile aktif sim kad nk kne langgan internet pulak..cakap Kate percuma 20gb selama sebulan..cibbaiii

  • Avatar
    ASMAWI BIN RIPIN

    Kata percuma 20gb sekarang dah takde ke no gunakan yg percuma rm20 tu

  • Avatar
    MAZLIZAWATI BINTIMOHAMMAD

    Hai..Hari ini sim yoodo sudah sampai. Saya order sim + kekal no lama. Masalah sekarang acc yoodo saya (yoodo app) nama tidak sama dengan pembekal perkhidmatan lama yg berdaftar. Apa perlu saya lakukan seterusnya?

  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hai @guest..saya rasa kamu maksudkkan ialah nama pemilik ic pada nombor tersebut bukan. Jika tidak sama cuba hubungi telco lama adakah nombor tersebut diatas nama anda? ...
    Maklumat dan bantuan lanjut hubungi agen'livechat/bicara langsung', terbuka pada setiap hari jam 9pagi-6petang

  • Avatar
    MAZLIZAWATI BINTIMOHAMMAD

    Ya betul..memang tidak sama-confirmed! No lama itu atas nama wife saya. Semasa buat pesanan saya login pd yoodo app atas acc baru yg saya daftar atas nama saya. Now sim yoodo baru PD saya. Tak boleh la nak port out ke yoodo. Betul tak?? 🤔

  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Mesti guna ic yang sama untuk port-out...sebaiknya tuan hubungi pihak livechat untuk maklumat lanjut.

  • Avatar
    MOHAMMAD FAISAL BINROSLI

    Kenapa nak port in gagal ya?ada sebab2 tertentu ka

  • pembayaran hanye bleh pkai mybank kew?

  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hai MOHAMMAD FAISAL BINROSLI

     

    Untuk pengguna pascabayar, sila ikuti senarai semak di bawah sebelum menghantar permohonan port out anda sekali lagi:
    a) Pastikan talian anda masih aktif
    b) Jika anda merupakan pemegang akaun talian utama, sila padam sebarang talian tambahan daripada akaun anda
    c) Jika anda merupakan pemegang akaun talian tambahan, sila keluarkan akaun anda daripada akaun utama
    d) Pastikan anda telah menjelaskan kesemua bil yang masih tertunggak dengan pembekal perkhidmatan yang sedia ada.

    Maklumat lanjut sila hubungi pihak telco lama anda untuk kepastian kenapa status port in gagal. Harap dapat membantu.

  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hai MUHAMMAD SOFIYUDDINBIN NOR HISHAMUDDIN.
    Pembayaran melalui apa bank pun boleh dengan menggunakan kad debit atau kredit anda. Hubungi pihak bank anda untuk mengaktifkan pembelian online 'E-commerce dan masukkan no. telefon yang boleh hantar MSOS code.
    Selain itu boleh juga menggunakan kaedah paypal..jika belum ada, boleh daftar akaun pada website 'Paypal.
    Harap saya dapat serba sedikit membantu, terima kasih bersama Yoodo.

Sila daftar masuk untuk meninggalkan komen.