Comments

139 comments

  • Avatar
    BEH TONG YU

    Sudah lah sebab banyak order guna J&T express. 😰

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    NG SEA CHOOI

    Thanks for the info..

    Choose lain ...

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    SUZAIDEE BIN MOHD SHOM

    Alamak... serious ke? Susah macam ni sebab ia akan effect pada pelanggan.

    Tapi sejak akhir akhir ni service courier memang tak boleh nak bla. Sorry kalau ada yang kerja courier baca ni. Kalau anda bukan begini, tahniah 👍🏻.
    Sekarang kalau call customer tak andkat atau takde kat rumah mereka takan tinggalkna note. Tetapi mereka akan campak barang dalam rumah. Saya hari tu ada courier call. Masa tu takde kat rumah. Saya Dia  boleh cakap dengan saya, "saya campak barang ni dalam pagar rumah, boleh?". Seriously dude, aku masa tu rasa macam, apa masalah korang?. kalau tak happy dengan kerja, management. Berhenti je. Hidup ko pun lagi happy

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    Oh begitu ke, patutlah JnT Kluang asyik On Hold parcel Oppa... 😭😭😭

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WANDY BIN YUSRAN

    Aritu pos laju..skrng jnt

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU

    Ya sekarang Poslaju masih okay berbanding dengan J&T.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Ya, mmg J&T tgh bermasalah skrg. Ramai xnk kerja.
    Ramai post kt twitter, semua gateway berlambak barang tak gerak. Sbb xde pekerja. Bertabahlah 😪

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Jangan risau suzaidee, org kerja J&T pn suruh pakai kurier lain buat masa skrg

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    SUZAIDEE BIN MOHD SHOM

    Sampai tolak suruh pakai company lain ye... Diorang pun patut tukar kerja dah. Jadi Grab rider aku rasa lagi ok. Grab sekarang bukan setakat makanan. Delivery untuk document pun ada. Aku dah pakai beberapa kali untuk hantar barang kat customer sekitar KL.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    NG SEA CHOOI

    luckily don't have any shipment on the queue ....

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMAD AZRUL SHAHBIN MAT YUSOF

    Tapi bg sy yg gemar online shopping, hanya jnt & ninjavan je terbaik.xpernah parcel lewat sepanjang memilih 2 kurier ni.yg lain mmg teruk servis.hanya pandangan peribadi🤗

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    Betul tu, pengalaman Oppa juga selalu JnT sampai besok hari, ok juga Ninjavan dan DHL

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HO CHIEW KIM

    What happen... Company didn't pay them salary?

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Top management potong komisen dgr citer.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    SUZAIDEE BIN MOHD SHOM

    harap top management dapat uruskan secepat mungkin. Syarikat besar macam ni bukan digerakkan oleh seorang sahaja. Semua adalah komponent utama syarikat

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMAD AZRUL SHAHBIN MAT YUSOF

    Musim pkp pembelian onliine meningkat secara mendadak.sepatutnya management lebih menghargai rider2 yg bertungkus lumus bekerja utk pastikan pelanggan dpt servis yg terbaik.pasti keuntungan beerlipat kali ganda.malangnya management bersikap tidak adil..

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    top management mana fikir tu. yg dia tau untung yg dpt kt dia tebal. 

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    Budak Uni sekarang semua macam tu, cuma nak jimat kos, potong gaji/komisen/belanja untuk naik gaji sendiri...

    Semua syarikat macam tu tak kira listed ke tidak.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FOONG RUI BIN

    Betul ke ni?

     

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHD MAAROF BINNAJAMUDIN

    Serius la mogok sbb gaji

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    SUZAIDEE BIN MOHD SHOM

    Takpe wa ada satu package dari J&T. Kalo sampai wa interview diorang 😆

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Ya, isu ini benar.

    Barang aku pn kena peram kt PJS999 dari 3HB tak gerak². Njirrrr punya j&t express

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMAD AZRUL SHAHBIN MAT YUSOF

    Silap2 boleh jadi kes polis.naya...

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    JnT not cool lah, this difficult times with sales volumes increase but still slashed their worker commission...

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Nak tarik blk modal awal² invest buka j&t la tu.
    Tpi teruk sgt tu. Kau potong gaji orang. Siapa nak kerja?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ONG JUAY SEONG

    maybe there is a competition , so they need to price War . to win price War , they need price cut their services , so need to cut some costs .

    which parts of price can cut down ?? big boss $$ cannot cuts , main staff $$ cannot cuts , so who to cut ?

    China also facing this type of problem , more competition fighting for price , to they have to cut the delivery boy parcel pay.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    JnT sepatut keluar multi-tier komisen supaya riders Rajin hantar parcels, dapat komplain banyak baru potong komisen.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    SUZAIDEE BIN MOHD SHOM

    Kena tunggu jawapan dari management ni. Baru kita tahu cerita dari dua dua pihak

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMAD AZRUL SHAHBIN MAT YUSOF

    Sebelum ni kecoh pasal grab, lepastu food panda,.berkaitan komisen jgk.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHD MAAROF BINNAJAMUDIN

    Perasan jgk dkt pj stuck lme..

    0
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.