Comments

42 comments

  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    kena reject sebab apa ?

     

    dah request port-out drpd telco lama ke ?

     

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    REDZKI LAZUARDY BIN REDZUAN

    Dia kata."your port in request was ejected".. Sbnrnya maksud dia apa

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU

    Hi REDZKI LAZUARDY BIN REDZUAN, kena call telco sedia ada dan tanya sebab port out gagal.

    Di sini sertakan sebab port in gagal

    Untuk pengguna prabayar, sila pastikan talian anda masih aktif. Sila tambah nilai kredit anda, kemudian hantar semula permohonan port out anda sekali lagi.

    Untuk pengguna pascabayar, sila ikuti senarai semak di bawah sebelum menghantar permohonan port out anda sekali lagi:
    a) Pastikan talian anda masih aktif
    b) Jika anda merupakan pemegang akaun talian utama, sila padam sebarang talian tambahan daripada akaun anda
    c) Jika anda merupakan pemegang akaun talian tambahan, sila keluarkan akaun anda daripada akaun utama
    d) Pastikan anda telah menjelaskan kesemua bil yang masih tertunggak dengan pembekal perkhidmatan yang sedia ada

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Pakai telco apa sebelum ini ?
    Mksdnya tu telco lama menolak port out yg kamu mohon

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    REDZKI LAZUARDY BIN REDZUAN

    @beh tong yu maksudnye kena call customer service yoodo ke macam mana?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    REDZKI LAZUARDY BIN REDZUAN

    Sblm ni pakai celcom

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI

    Hi REDZKI LAZUARDY BIN REDZUAN

    Hubungi operator Celcom di nombor 1111. Atau melalui Live Chat mereka dalam aplikasi Celcom. Dan tanyakan sebab penolakan tersebut?...bila dah kenalpasti sebabnya, cik settlekan dulu kemudian ulang semula proses port-in ke Yoodo

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    REDZKI LAZUARDY BIN REDZUAN

    rasanya kena mohon blk port-out drpd celcom tu.kalau dorg dah hntr SMS kemudian balas. selepas itu daftar dgn yoodo biasa tiada masalah asalkan nombor dengan celcom tu masih dalam keadaan aktif. 

    ada juga kdg2 masalah port-in ni drpd telco lama tak nak bagi orang port-out seperti contoh kuning. 

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FOONG RUI BIN

    Tak apa. boleh Live Chat untuk dapat bantuan.

     

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Port kena reject macam mana eh dah call dah center celcom tadi nak tukar haih

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    sebab apa reject ?

     

    masuk kan kod promo ni nanti masa daftar dapat 7GB data internet daripada Yoodo

    -1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Time call centre celcom tadi dia cakap ic dekat no yang saya pakai sekarang ni untuk ke yoodo tak sama sebabtu port in reject so camne saya nak kemas kini untuk tukar ic tu sebab no ni daftar atas ic ibu saya hm time register tu saya pakai ic saya

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU

    Hi ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI, boleh tukar milik number itu di Celcom customer service center bersama kehadiran ibu anda. Kemudian baru port in ke Yoodo atas nama anda. 

    Atau port in saja dengan daftar account baru atas nama ibu anda. Boleh gunakan promo code anda semasa daftar account ibu anda.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Macam mana nak daftar account baru tu ?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    kena pergi celcom Centre bersama penama asal nombor tu & mintak tukar nama ke nama baru. leastu baru mintak port-out.

    kemudian baru port-in ke yoodo sekiranya ingin mengekal nombor lama. leceh sikit la proses.

    nak mudah ambil nombor baru. kalau sayang nombor lama kena ikut proses tu la

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    daftar akaun baru tu bermaksud ambil nombor baru dan daftar dengan yoodo. 

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Tapi sim dah sampai and tadi register pakai ic saya so kena ambil sim baru ke ? Ke ada cara lain untuk register untuk tukar ic je sebab ingat nak pakai no ni je

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    dah habis register ke sim baru tu ?

    kalau tak habis register, register blk je guna ic ibu kamu xperlu mintak simkad baru sbb tak register habis lgi belum masuk dalam sistem. ke dh ada dalam sistem ? kalau dh ada dalam sistem, mmg kena mntk simkad baru la

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Rasanya dah habis sebab dah sampai payment apa semua and then bila saya scan barcode tadi dia tulis sim card is already active tapi celcom pulak tak approve untuk port out haih so camne kena mintak sim baru and then daftar atas nama ic ibu saya lah untuk pakai no ni ?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Ya, kena mntk sim baru

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Kiranya nak order replacement sim tu ? Lepastu bila dapat sim tu register atas ic ibu saya untuk pakai no ni ?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Xpn, esok 9 pgi. Cuma contact customer service dlu melalui LiveChat dibawah. Kalau boleh dorg Undo blk regiatration tu so xperlu ambk sim baru. Kalau dorg tak boleh buat. Last cara kena mntk sim baru

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Better tunggu esok pagi atau order sim baru terus ? Sebab takut diorang takle buat dah banyak kerja

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Apply jela sim baru sng. Hahahah

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD RASHID BIN MAHMUD

    Tpi, payment kamu tu dh deduct. Kena contact CS juga mntk refund

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Kiranya apply sim baru tu and mintak guna no sama tu balik boleh ke ? Ke dah tak boleh pakai no sama ?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Kena pakai email sama atau tukar email lain ?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    Selagi Sim masih belum aktif, boleh buat lagi MNP selepas kenalpasti masalah ditolak oleh telco.

    Masuk promo kod eobrl1022 semasa pengaktifan sim untuk 7gb Welcome data

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Tapi bila saya scan barcode tu dia tulis sim already active and punca ditolak telco tu sebab no yang saya register pakai ic ibu saya tapi time saya register tadi saya pakai ic saya so sebabtu kena tolak

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI

    Ni kena buat replacement sim ke untuk dapat sim baru ? Kalai pakai email yang sama takpe kan ? And bila sampai sim baru ti register guna ic ibu saya tu kan ?

    0
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.