Macam mana kalau dh order pakai no tel yang sama. Tapi kena rejected no. Tu
-
Hi REDZKI LAZUARDY BIN REDZUAN, kena call telco sedia ada dan tanya sebab port out gagal.
Di sini sertakan sebab port in gagal
Untuk pengguna prabayar, sila pastikan talian anda masih aktif. Sila tambah nilai kredit anda, kemudian hantar semula permohonan port out anda sekali lagi.
Untuk pengguna pascabayar, sila ikuti senarai semak di bawah sebelum menghantar permohonan port out anda sekali lagi:
a) Pastikan talian anda masih aktif
b) Jika anda merupakan pemegang akaun talian utama, sila padam sebarang talian tambahan daripada akaun anda
c) Jika anda merupakan pemegang akaun talian tambahan, sila keluarkan akaun anda daripada akaun utama
d) Pastikan anda telah menjelaskan kesemua bil yang masih tertunggak dengan pembekal perkhidmatan yang sedia ada -
rasanya kena mohon blk port-out drpd celcom tu.kalau dorg dah hntr SMS kemudian balas. selepas itu daftar dgn yoodo biasa tiada masalah asalkan nombor dengan celcom tu masih dalam keadaan aktif.
ada juga kdg2 masalah port-in ni drpd telco lama tak nak bagi orang port-out seperti contoh kuning.
-
sebab apa reject ?
masuk kan kod promo ni nanti masa daftar dapat 7GB data internet daripada Yoodo
-
Hi ALIF SAFWAN BIN EDISAFRI, boleh tukar milik number itu di Celcom customer service center bersama kehadiran ibu anda. Kemudian baru port in ke Yoodo atas nama anda.
Atau port in saja dengan daftar account baru atas nama ibu anda. Boleh gunakan promo code anda semasa daftar account ibu anda.
-
kena pergi celcom Centre bersama penama asal nombor tu & mintak tukar nama ke nama baru. leastu baru mintak port-out.
kemudian baru port-in ke yoodo sekiranya ingin mengekal nombor lama. leceh sikit la proses.
nak mudah ambil nombor baru. kalau sayang nombor lama kena ikut proses tu la
Please sign in to leave a comment.
Comments
42 comments