Comments

15 comments

  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Hi MOHAMAD NURNASRIQ BINMUHAMAD BAHARUDIN, manakah location sekarang?

    Sila cuba langkah-langkah seperti di bawah

    1. On off airplane mode

    2. Tukar APN antara celcom4g/ celcom3g/ yoodo

    3. Manually set network kepada 3G

    4. Turn off smartphone selama 3 mins

    Jika masalah masih sama segara laporkan kepada live chat agent untuk bantuan teknikal.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAM AD NUR AZIZIH BIN ABDULRAIS Superuser

    Sila dapatkan bantuan daripada Yoodo Live Chat.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    AHMAD ROSDI BIN JAMALUDDIN

    Kenapa skrg line slow sgt ye..? Bole solve x problem ni..dh bnyak hari sabar je ni..

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Hi AHMAD ROSDI BIN JAMALUDDIN, 

    Sila cuba langkah-langkah seperti di bawah

    1. On off airplane mode

    2. Tukar APN antara celcom4g/ celcom3g/ yoodo

    3. Manually set network kepada 3G

    4. Turn off smartphone selama 3 mins

    Jika masalah masih sama segara laporkan kepada live chat agent untuk bantuan teknikal.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FOONG RUI BIN

    Where is the area?

     

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    AHMAD ROSDI BIN JAMALUDDIN

    Gombak ..sebelum ni line ok je..skrg ni no signal +line slow ..bile nk solve ye..please fix ASAP..

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Nak tanya, tuan Ahmad Rosdi sudah berhubung dengan khidmat pelanggan Yoodo ?

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    AHMAD ROSDI BIN JAMALUDDIN

    Mcm mna ya ?

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    AHMAD ROSDI BIN JAMALUDDIN

    Tengok caranya dalam gambar dibawah.. tapi esok pagi la ya, sebab sekarang ni Live Chat dah tutup

    Waktu operasi Live Chat:

    (Isn - Jum 9am to 9pm)
    (Sab & Ahd 9am to 6pm)

     

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    P.P. Foong Superuser

    Ikut steps yang dibagi BEH TONG YU  tu.

     

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD NUR TAUFIQBIN MUSTAFA

    Hi, saya ada fullbar signal(4g,3g,etc), tapi internet sangat slow. Saya cuba nak tukar APN tapi saya perasan hanya ada celcom3g sahaja.

    Celcom4g or yoodo tiada dalam list..kenapa ya?...plus isu internet slow nie berlaku this 2minggu lately

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Selamat pagi MUHAMMAD NUR TAUFIQBIN MUSTAFA.

    Buka pautan dibawah ini untuk buat APN Yoodo secara manual, ikuti langkah-langkahnya:
    https://support.yoodo.com.my/hc/ms/articles/360011712553-Bagaimana-cara-untuk-menukar-tetapan-APN-saya-

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Hi MUHAMMAD NUR TAUFIQBIN MUSTAFA,  selain tukar APN, Cuba manually set network kepada 3G.

    Jika masih slow, sila laporkan kepada live chat agent untuk bantuan teknikal.

     

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WONG MENG JIAN Superuser

    Anda boleh menukar nama celcom3g kepada celcom4g atau yoodo, kemudian reboot telefon.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    SUZAIDEE BIN MOHD SHOM Superuser

    Salam, penukaran setting apn boleh dilakukan secara manual. Sila follow link yang dikongsi oleh Aslam 👍🏻

    0
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.