Comments

27 comments

  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI

    Bil telco maksudnya plan postpaid ?

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    Kalau postpaid, memang agak leceh sikit sebab telco main kotor.
    Kadang kena repot SKMM dulu jikalau ditolak 2 kali tidak munasabah.

    Kalau prepaid, ada berapa factors kena konfirm dulu sebelum mnp.
    Macam line masih aktif, ada kredit balas sms.
    Line mesti pakai melebihi sebulan.
    Subline juga kena tukar milik dulu, dokumen semasa berdaftar di telco asal mesti sama dokumen semasa MNP.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WONG YUEN SERN

    Tanya telco kenapa port in direject. Mungkin ada supplementary line, maklumat IC tak padan, tunggakan bil, etc. Kalau telco reject dgn alasan remeh boleh buat report dgn SKMM.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD SAUFI BIN ROZLAN

    ye betul melibatkan postpaid agak leceh lebih2 lg dari telco selain celcom..yg prepaid sng skit cuma ambik masa..paling laju port in prepaid dari celcom ke yoodo sy prnh buat dlm 5-6jam dan paling lambat pun 13-15jam hehe..

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU

    Pengalaman saya mengenai postpaid , untuk mengalakan masalah bil, boleh membuat autodebit dengan credit card sahaja. Dan memastikan semua sub line kena dipindahkan daripada main line. Untuk manyenangkan proses port out , cadangan saya ialah membuat proses ini dalam Hari berkerja. Harap pendapat saya dapat membantu semua.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD SAUFI BIN ROZLAN

    ye betul tu..klo bil takde tertunggak atau tiada kontrak, port in dalam masa 24jam dh boleh guna bos..p
    nni pglmn sy bantu register utk new user yoodo hehe

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMAD ISRAQ BIN MOHD NOOR

    Wow.. Terbaiklah Saufi. Mesti dah banyak kutip wallet. 💰💰💰

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD SAUFI BIN ROZLAN

    tak byk mana pun..boleh la utk survive bulan depan haha

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Saya pnya olan dah activated. Dari celcom ke yodoo. Celcom tiba tiba no service and bila tukar ke sim yo doo pon still no service. Padahal dah tolah dh duit hermm kenap eh ?!! Tilong please

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI

    Hi MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE proses MNP mengambil masa 1-3 hari bekerja. Jadi boleh kami tahu bila anda port out? boleh cerita detail lagi?.. sebab jika tunggu Live Chat esok pagi jam 9, so kita cuba yang mana boleh

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Saya dapat meseg dari celcom pagi tadi untuk switch telco. Petang terus no servce. At the same time saya dapat email yg plan saya dah activated and dah tolak dah duit .dari debit. Skrang ni dua dua sim tak ada service. So kena tggu 3 hari baru dapt line lah ni ? Hermm sedih

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Lagi satu soalan. Sim mana saya perlu guna dulu ? Sim lama atau sim yodoo ni. Hermm

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI

    Kalau begitu maknanya telko lama sudah tamat..alih keluar sim lama & masukkan sim baru yoodo, kalau sda memang masukkan Cuba double check balik sim tray dan kad sim & cuba masukkan kemas.

    Kemudian off hp, tunggu 3-5 minit hidupkan kembali hp.

    Tolong reply jika ada apa2 perkembangan ya

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Maaf saudara. Cara tu tak berkesan. Maybe esok siang saya buat balik. Kalau tak boleh hermm sayang je sbb duit dah tolak kot

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    Hi, Dashboard ada tunjuk pelan tak?
    Kalau dual-sim phone, sila semak settings preferred data pada sim slot yang betul.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Dashboard ada je tunjuk plan semua. And dah update tinggal 29 hari lagi before renew herm hahah. Phone ni satu je sim boleh

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU

    Kalau begitu, anda harus menghubungi Yoodo agent melalui live chat untuk bantuan masalah ini. Thanks.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    IRWAN BIN SAGAP

    masa masukkan no sim hari tu guna scan ke manual? kalau manual mungkin ada no yang salah tekan. sebab tu lah plan dah aktif tapi takda line sebab salah masuk no SIM.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI

    Ya berkemungkinanan juga cik dapat sim faulty, nanti hubungi Live Chat minta mereka periksa talian cik dan jika perlu order sim gantian ok.

     

    Cara Live Chat:

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Saya actually dapat simcard bulan lepas. Dan barubje activate semalam. Maybe itu Salah Satu faktor kot ? Masa nak activate Saya scan no sim tu je, so Tak mungkin Salah. Dari semalam asyik no service je

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Tapi Saya ada dapat email Dari yodoo suruh scan qr code until start guna service tapi Tak boleh jugak.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI

    Eehh sebenarnya awak aktifkan E-sim atau kad sim biasa ?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Kad sim biasa je.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI

    Ok takpa cik Baharuddin, tak lama lagi jam 9 pagi dan Live Chat berada ditalian untuk mereka periksa lebih terperinci. Nanti cik boleh bagi maklumbalas dengan kami disini ya :)...jangan risau nanti semuanya ok

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD BAHAUDDIN RAMLEE

    Okay thnk you kepada semua yg tolong. Sebab dah tolak duit semua so rasa sayang. Kalau tak tolak duit maybe saya tak kisah sangat hahaha

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FOONG PENG PIAW

    Selamat datang ke keluarga Yoodo. Diharap masaalah boleh diselesaikan.

    Kalau sudah port out dari telco lama, memang ada timeline untuk port in ke Yoodo. Tak boleh tunggu lama baru port in. I think is within 24 hours kena aktifkan SIM baru.

     

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user

    Since your plan was activated, kindly livechat for assistance your account issues.

    1
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.