Penukaran no. yoodo ke no. celcom

Answered

Comments

20 comments

  • Avatar
    MOHD YAZID BIN MOHD IDRUS

    Pergi ke Celcom dan mohon dari sana utk mnp ke Celcom. Pihak mereka akan menguruskan perpindahan.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMAD ISRAQ BIN MOHD NOOR

    Tuan kena pergi ke mana² kedai/booth Celcom. Cakap nak buat MNP. Dealer celcom akan buatkan. Pastikan sim yoodo ada pelan aktif. Min plan sms rm3. Oh ya, Kenapa nak bertukar ye? Rangkaian kan sama.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FOONG PENG PIAW Moderator

    Kalau nak tukar syarikat telco, cari Blue Cube yang berdekatan dan minta buat MNP di sana.

    Kalau nak tukar nombor 011 ke 019/013, tak payah buat MNP, minta nombor baru di Celcom. Lepas satu bulan nanti, boleh MNP balik ke Yoodo dengan nombor 019/013 tu.

     

     

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WANDY BIN YUSRAN Superuser

    Pergi ke celcom center..nnti akan diorng buat MNP.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WONG MENG JIAN Superuser

    Visit nearest Celcom outlets for MNP process and livechat with Yoodo for request port-out email to you.

    Good bye!!

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    EARIE BIN MADIUS

    Hi FAZL. May I know why you want to port out from Yoodo? Yoodo shares celcom network so in term of network coverage it should be not an issue.

    Yoodo is compensating 3GB (for free) for all users right now due to the recent outage. You might want to take advantage of that. The free 3GB data will be automatically added to your account on your next renewal cycle.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ROCHELLE PHEBE NONI

    Ada sesiapa d sini yg dah tkar ke telco lain tak? I nak tkar telco sbb yodoo ni x best. Kena byar plan berasingan. What if i nak guna plan sms tapi just for 1-5 times for a month. Tak ke membazir. Dah tnya kat live chat but i really need someone yg dah experience change balik ke telco lain. Help me 😢

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Yoodo adalah satu-satunya telco hybrid pertama di Malaysia yang menyediakan servis ciri-ciri ubahsuai & reka pelan yang memberi kebebasan keperluan kepada pengguna. Tiada memberi tekanan kepada pengguna dengan mengikat kontrak & tiada caj tersembunyi.

    Rasa sedih bila anda ingin pergi, tapi telah memberi keputusan untuk keluar? kami sentiasa mengalu-alukan kedatangan anda pada masa akan datang ya :)

    Terima kasih bersama Yoodo !

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WONG YUEN SERN

    Just go to the store of the telco you want to port in to. Then tell the person you want to port in your number. The person will help you to initiate the process. Remember to reply the port out confirmation email that Yoodo will send you within the given time frame.
    If you need any support from Yoodo, you can always Live Chat with Yoodo's agents.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FOONG PENG PIAW Moderator

    ROCHELLE PHEBE NONI, there is no single telco that is best in everything. There are always trade-offs to be considered and evaluated. Just pick and choose the most comfortable option for you. :)

    With today's handphone supporting dual sim, it is very flexible for us to plan according to our need. You can even have 2 sim cards from different telco to get the best of both side, if the phone support dual sim.

    For telcos with shop outlet, you just need to go to their main outlet (not the small reseller)  and tell them you want to port in to their service, they will do the MNP for you.

     

     

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Pada pendapat saya, jika memilih plan minimum 50mins call (RM5) and 50SMS (RM3) . Lepas ITU hanya beli plan Boost 3GB data (RM8) . Semuanaya hanya RM16. Saya percaya ini plan paling murah dapat cari. Untuk tukar ke Telco yang lain, anda boleh ke mana-mana cawangan Telco untuk membuat MNP di counter perkhimatan pelanggan sahaja.

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MUHAMMAD SAUFI BIN ROZLAN

    kena pergi centre klo nak mudah..tp sy rasa klo dr yoodo nk ke celcom mcm tak masuk akal je..yoodo paling save bos herherher

    0
    Comment actions Permalink
  • Halo saya nk tanya kenapa saya punya data 3x hilang padahal saya baru topup semalam..dia cakap saya x ada subscribe any plan and my line will be terminate in june

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WONG YUEN SERN

    Bila main plan expire?
    Booster akan expire bersama main plan.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Hi MOHAMAD NORHAFSHAH BINNORZALEE , setiap line ada main plan yang aktif selama 30 hari. Setiap kali membeli Booster di bawah butang "Buy" akan menunjukan expire date booster itu seperti contoh saya main plan tinggal 26 hari expire pada 7 Jun.

     

     Jika main plan anda expire pada hari ini dan tidak membeli main plan yang baru. Line anda akan terminate dalam 60 hari dari hari ini. Sepatutnya 11 Julai 2019 adalah hari terakhir tetapi anda kata "my line will be terminate in june"

    Rujuk info

    https://support.yoodo.com.my/hc/en-us/articles/360002289814-Once-my-plan-ends-how-long-do-I-have-until-my-line-gets-deactivated-or-terminated-

     

    Jika main plan anda bukan expire pada hari, reportkan masalah ini kepada Yoodo Agent melalui Live Chat secepat mungkin untuk bantuan.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    JULIA BINTI YAHAYA

    saya pun nak tukar ke telco lain , line dia teramat la teruk .. sampai nak wasap pun sangkut. memang menyesal tukar .... aduan dah dibuat banyak kali tapi masih sama ...fyi , ni merupakan no ke 2 sy . dua2 no.yoodo sy ada masalah yg sama .

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hi Cik JULIA BINTI YAHAYA, maaf atas kesulitan yang dialami. Bantuan lanjut mengenai masalah rangkaian & isu-isu lain serta bantuan teknikal harap segera hubungi team Live Chat ya.

     

    Cara hubungi khidmat pelanggan melalui Live Chat:

    0
    Comment actions Permalink
  • hi nak tanya. saya nak tukar line drpd maxis ke yoodo tapi guna nombor yang sama iaitu nombor maxis sebelum ni. boleh ke? sebab eksaited nak guna yoodo ni hehe

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hi, NURAIN IZZATI BINTI MOHAMADAMIN...selamat datang ke komuniti Yoodo.

    Boleh cik, tapi sebelum tu cik baca pautan artikel dibawah untuk mengetahui perkara2 & langkah untuk beralih talian.
    Terima kasih memilih Yoodo :)

    https://support.yoodo.com.my/hc/ms/articles/115004350313-Bagaimana-boleh-saya-kekalkan-nombor-bila-saya-bertukar-ke-Yoodo-

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Hi NURAIN IZZATI BINTI MOHAMADAMIN, memang boleh tukar daripada Maxis dengan number sendiri kepada Yoodo. Pastikan anda follow the langkah port in seperti di bawah. Thanks

    https://support.yoodo.com.my/hc/en-us/articles/115004831093-How-do-I-switch-to-Yoodo-

    https://support.yoodo.com.my/hc/en-us/articles/360001468774-Why-did-my-port-in-fail-

    0
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.