Port out ke lain telco

Answered

Comments

30 comments

  • Avatar
    WONG YUEN SERN

    Boleh cuba hubungi Live Chat ejen utk bantu port out.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    LOH JIK NEN

    for porting related service you may need to approach Yoodo live chat agent to expedite it.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FAIZUL BIN MOHD DOM

    Hi Hamizat, Yoodo mmg xde hantar SMS. Tapi diganti dgn email. Term tetap sama. Email kena dibalas dalam masa yg ditetapkan. Jika dibalas diluar masa, maka Port tidak akan diterima. Jadi, kena buat email noti & sentiasa alert.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HATIFI AZIM BIN HAMZAH

    Seperti yang dimaklumkan oleh FAIZUL BIN MOHD DOM , emel tersebut harus dibalas sebelum masa yang ditetapkan,

    Lagi satu, kampung HAMIZAT BIN NIK di mana ya? Mungkin boleh maklumkan kepada ejen Yoodo untuk selesaikan masalah liputan tersebut.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HATIFI AZIM BIN HAMZAH

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    TO_BE_DEFINED

    Can i port in my old number??

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HATIFI AZIM BIN HAMZAH

    Yes, sure, you could port-in to Yoodo. 

     

    3
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HATIFI AZIM BIN HAMZAH

    Untuk membawa masuk nombor (port-in) ke Yoodo, pastikan

    1. Nama dan nombor IC pemilik adalah sama

    2. Tiada kontrak di telco lama.

    3. Segala bayaran tertunggak telah dijelaskan.

    4. Talian berkenaan adalah talian utama dan bukan talian sampingan.

    5. Untuk prabayar, pastikan talian adalah dalam status aktif dan bukan dalam tempoh bertenang aka grace period.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Permanently deleted user Superuser

    You need livechat for request email to port out confirmation.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Raymond lim wei chun

    Submitted port out, received email and responded. However I was told by the other provider is rejected still due to did not respond to SMS. Done this 3 times. What gives, Yoodo?

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FIKRI AMIZI BIN ZAINON

    Sy alami masalah sama mcm Mr. Raymond..dah 3 kali respond email tu tapi still dia kata kite tak respond

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    LOH JIK NEN

    You will need to approach Yoodo as the port over mainly is handled by Yoodo instead of community here.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Hi ZUL WAFI BINABDUL KADIR, sila cuba port out sekali lagi. Selepas membuat port out , check email daripada pihak Yoodo dan balas email itu dengan Chrome. Jika tidak dapat email daripada pihak Yoodo, sila menghubungi Yoodo live agent melalui live chat untuk bantuan technical. Terima kasih.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ZUL WAFI BINABDUL KADIR

    Saya sudah memberitahu kepada Pihak Yoodo melalui Live Chat tapi masih belum menerima apa-apa email. sudah ke dua kali nya saya berbual di Live Chat. Jawapan yang sama. Req Lain dan tunggu email dan mesti buka di pelayar chrome.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMMAD ARIFFIN BIN ABDUL RAHMAN

    Cuba lihat pada ruangan SPAM dalam email anda.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ZUL WAFI BINABDUL KADIR

    Terima Kasih bro. ada pada bahagian spam. Yoodo telah email pada hari pertama saya mula req. Salah saya tak periksa bahagian spam. Saya tak pernah report yoodo as spam mungkin tertick sekali dgn email spam yang lain. terima kasih banyak bos. cuma nak tanya. berapa lama masa tempoh yang diberi untuk balas email port out?

     

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    IRWAN BIN SAGAP

    Kalau tak berjaya port out, Cuba hubungi live chat untuk pembetulan nama. Macam takda space pula nama. Takut nanti kena reject sebab nama tak sama.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ZUL WAFI BINABDUL KADIR

    Awalnya saya syak sebab tu sebab pernah jadi pada kawan tapi ingat tk ada sebarang masalah dgn yoodo. Selalu pihak yoodo akan suruh buat apa ya bila ada kesalahan pada nama ? 

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    24 jam dari masa yang diberikan, tidak silap dalam email ada dinyatakan juga sekian2 masa dia. Reply guna browser ya

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Kesalahan/pembetulan pada nama tu hanya Live Chat saja dapat tolong ubah, cuma bagitahu saja mereka...

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    ZUL WAFI BINABDUL KADIR

    Terima Kasih bro tapi esok hujung minggukan. kena tunggu hari bekerja lah ya. dah baca. baru prasan dalam masa 6 jam. Boleh saya tahu yang ramai reply post saya ini adakah pekerja yoodo? terbaik laju benor

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Kita sama pengguna biasa juga :), ni la yang best dengan Komuniti Yoodo semua sama2 membantu. Wafi lepak2la dalam komuniti & enjoy ok :)

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    IRWAN BIN SAGAP

    Pengguna Yoodo juga ni. Kalau siang adalah juga theJeff Community Manager Dan JULSSS Yoodo Staff yang join dalam komuniti nih.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Bagi port out , mestilah reply email Yoodo melalui Chrome dan bukan browser dalam smartphone. 

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMMAD ARIFFIN BIN ABDUL RAHMAN

    I'm glad you did get the email. For your information, live chat available for everyday.
    Weekday : 9am to 9pm
    Weekend : 9am to 6pm

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHD HARFFIC BIN SHADUN

    Sy dah empat hari live chat untuk port out.. smpai skrg xsetel lg.. reason ada mslh dgn MPGS tp dh lebih 48jam suruh tuggu xda jwpn jgk.. nk port in bkn main sng.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    BEH TONG YU Superuser

    Hi MOHD HARFFIC BIN SHADUN, boleh try port out sekali lagi. Ingat mesti reply Yoodo port out email dengan Chrome dan bukan dengan email apps yang dalam smartphone. 

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FOONG PENG PIAW Moderator

    MPGS tu platform yang menghubungi antara telco-telco. Mungkin kena tunggu hari kerja Isnin.

     

     

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    SUZAIDEE BIN MOHD SHOM Superuser

    Tak pernah dan tak terfikir lagi nak port out daro Yoodo :) .


    - Tapi boleh tahu kenapa nak port out kena pakai Chrome browser (desktop)?

    - Dalam masa hadapan, harap Yoodo boleh support browser lain sebab walaupun Chrome browser ramai pakai tapi bukan semua suka pakai Chrome. Chrome banyak tarik pakai RAM dan CPU processing... hehehe

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    IRWAN BIN SAGAP

    Dah pergi Telco baru apply port in ke sana? Atau port in ke Telco baru kena reject?

    1
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.