Saya dah siap aktivkan sim kad dan signal menunjukkan 4G tetapi takde data..spatutnya dikwsn sy coverage celcom tiada masalah...menyesal langgan yoodo ..hampeh

Answered

Comments

53 comments

  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Hai..maksud takde data tu cmne, dah langgan data ke belum atau mslh liputan?..
    apapun Jgn hampa, boleh minta bantuan dgn agen 'livechat' esok pada jam 9am-6pm..mereka sedia membantu tuan jika ada kesulitan. Tq

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WONG YUEN SERN

    Remember to also check if the APN is showing yoodo.

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Yes, thats right Wong.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FAIZUL BIN MOHD DOM

    Dah check dashboard blom? Kanpe tkt kes xde data sbb belum ada langganan data..๐Ÿ˜… sbb Yoodo ni unik bang..apn xde masalah, by default akan folo celcom..selagi signal ๐Ÿ‘ , data jalan je mcm biasa. Jika dh kompem ada beli data tp ttp xdpt surf, try refresh app semula...

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Ninieys Yoodo Staff

    Haiย ROMZI BIN MAMAT, kami memahami kesukaran yang anda hadapi. Hmm . Kami difahamkan juga anda telah pun menghubungi ejen kami melalui Live Chat, anda perlu menukar APN SETTING kepada Yoodo.ย  Anda boleh ikuti langkah dibawah untuk menukar apn setting. Terima kasih :)

    ย 

    ย 

    -1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHD YAZID BIN MOHD IDRUS

    Set APN ke yoodo

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    Mohd kamarulnizam bin ismail

    Dah selesai ke masalah? Apn default celcom pon boleh pakai data. Klu xda subscribe data pun, masih ada basic internet untuk penggunaan kan? Sebab ada pernah xbeli data, tenet jalan elok ja, tp basic internet je la..

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FAIZUL BIN MOHD DOM

    Harap En Romzi dpt feedback disini. Dah selesai ke belum?

    Hi MK, syarat dpt basic kena langgan manaยฒ data dulu.Jika 1st time activate, emang xkan ada laa... Yoodo bkn mcm simkad MCDU diluar sana, ada complimentary data..kihkih

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FAIZUL BIN MOHD DOM

    Lagi satu, Yoodo punya Luarbiasa dia bagi rm20, boleh langgan data promo 20GB....bukan 200MB tau.... Lagi syanntikkkk gituhh...Haha

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Data basic cuma 64kbps tpi bolehla..beli je mna2 plan sms/data/minit + dgn booster promo 20gb ..Wow merecikkk hawauuu bak hang! ๐Ÿ˜„

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMMAD ARIFFIN BIN ABDUL RAHMAN

    Please double check data settings for dwi sims phone. Like me before, Internet too slow after buying booster 20gb. Then I check, booster on sim 2, while data using sim 1. Small thing make big different. ๐Ÿ˜… ๐Ÿ˜… ๐Ÿ˜…

    3
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Same...My phone sim1(4g-lte), sim2 (G-edge)...yoodo on sim1 for internet & call

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FAIZUL BIN MOHD DOM

    Betul tu cik mira, handphone dh smart..Yg tukang pakai harap "smart" juga la ye..๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    2
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    TO_BE_DEFINED

    01123886598

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    DENJAYNAVEER ASLAM BIN TANJUI Superuser

    Haiย Yoodo Guestย selamat datang ke komuniti. jika ada persoalan, cadangan, atau maklum balas bolehla diajukan ke komuniti Yoodo atau terus berhubung dengan khidmat pelanggan.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HATIFI AZIM BIN HAMZAH

    ย ย Dah selesaikah?

    Saya rasa, beliau ingat, aktifkan SIM, terus dapat data, sebab syarikat lain macam tu. Bila aktif, terus ada data,

    ย 

    Ha,ย ROMZI BIN MAMAT, cuba tengok dalam apliaki Yoodo, mungkin belum langgan data.

    ย 

    Kalau dah, buat macam kawan-kawan kita kata, semak tetapan APN.

    ย 

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FAIZUL BIN MOHD DOM

    Aku rasa setel dah fifi.Dah 16hari berlalu tanpa khabar berita...
    Sayuppยฒ.......๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HATIFI AZIM BIN HAMZAH

    Haha, itulah. 16 hari teralu lambat.

    Dah macam lagu ๐ŸŽถ๐ŸŽต pula. 25 minit terlalu lambat, Michael Belajar Rok ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    NORLIDA BINTI ZAI I

    Kenapa kad saya di gantung?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMMAD ARIFFIN BIN ABDUL RAHMAN

    Maksud awk, sim awk di suspended?

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    FAIZUL BIN MOHD DOM

    Berat hukuman tu sampai kena gantung.. ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    WONG MENG JIAN Superuser

    @Norlida, baik submit support ticket untuk ketahui apa sebabnya.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    HATIFI AZIM BIN HAMZAH

    Gantung = suspended

    Disebabkan jarang kita dengar istilah BM, ramai yang terpinga-terpinga kenapa SIM kena gantung, hihi,

    ย 

    NORLIDA BINTI ZAI I, dah berhubung dengan pihak LIVE CHAT?

    0
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    KHAIRUL AZHAR BINMOHD ASHARI

    Saya dh activate, langgan data, set apn pun masih tak boleh. Hrp boleh bantu. Whatsapp sy utk bantu 0173327535. Stresssss

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMMAD ARIFFIN BIN ABDUL RAHMAN

    Boleh bagi screen shot dashboard dan settings mobile data phone? Upload guna desktop atau enable desktop view guna Chrome di phone.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    KHAIRUL AZHAR BINMOHD ASHARI






    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMMAD ARIFFIN BIN ABDUL RAHMAN

    APN ok, boleh bg details sim slot mana? Dpt signal 4G atau LTE atau xda signal? Boleh call ke nombor tu?

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    KHAIRUL AZHAR BINMOHD ASHARI

    Pkai sim slot 1.xmuncul 4g atau lte. Boleh terima panggilan.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    MOHAMMAD ARIFFIN BIN ABDUL RAHMAN

    Cuba tukar ke slot 2 @ phone lain utk test. Boleh juga try reboot phone. Jika x berhasil, sila rujuk dengan live chat agent pada waktu pejabat. Mungkin ada masalah sim.

    1
    Comment actions Permalink
  • Avatar
    KHAIRUL AZHAR BINMOHD ASHARI

    Asalnya sy cuba sim 2.x boleh, sy tukar sim satu. Reboot pun dh pernah cuba. Live chat dh 3 kali. Tukar sim jer belum lg. Xpe la. Sy cuba lg. Kalau ada centre bagus jugak. Huhu.

    1
    Comment actions Permalink

Please sign in to leave a comment.