If your line has been inactive for less than 60 days after the expiry date of your last plan, you can still use it. All you need to do to reactivate your line is to login to your Yoodo account associated with your line on the Yoodo app and then choose a new plan.
If your line has been inactive for longer than 60 days, your mobile number will be terminated and will not able to be reactivated. For numbers ported in from other networks, it will be returned back to the original telco/network within 24 hours.
Comments
33 comments
Hello
My new sim not active again
Port in no Lama ke? Sila bersabar & ikuti arahan diberikan. Biasa ambil masa 2-5hari bekerja..sila hubungi agen yoodo melalui LivecHat pengesahan.
Utk no baru, akan terus aktif selepas berjaya daftar.
line masih tiada payment dh bt cmner yer
Sila hubungi live chat jam 9 pagi nanti.
Saya guna no baru tapi no tak aktif lagi ACC dah buat payment lebih 24 jam
Tolong Live Chat dgn ejen Yoodo. Sepatutnya nombor baru, sim akan terus aktif lepas pilih plan dan buat bayaran.
Bro, sy dh order sim n sim dh smpai. Sy pilih plan n pilih utk port in, kekal nombor lama. But i change my mind. Sy nk kekal nombor lama dgn telco yg lama dan sy nk guna yoodo sebagai nombor yg kedua. Mksudnya sy nk ubah plan sy n choose new number. Boleh ke? Sy blom activate lg, takut klo dh activate nt automatik port out dr telco lama. Tq
Boleh bro. Masa aktifkan sim. Jangan pilih plan yang dipilih masa order sim. Buat plan baru dan aktifkan. Boleh guna kod XATRF0594 jadi dapat free 7GB data.
Welcome to Yoodo. Yoodo Guest.. Kod tu tak guna pun tak apa.. Akan dapat juga activation bonus 5gb untuk new activation. Good luck bro.
Maksudnya bila dh activate, scan bar code, scan ic, kita still boleh customize pelan kita sblmni? Komfem x port out dr nombor lama ke?
Kena pilih pelan bru atau activate dlu?
Ya confirm.. Boleh buat plan baru. Tak payah pilih plan yang dipilih masa order SIM tu. nanti sampai step pilih nombor, bro pilihlah no baru. Jangan oilih kekalkan nombor. Yang tu baru untuk port in.
Jangan lupa boleh pilih promo 20gb=rm20.
Pilih plan dulu. Lepas tu ikutlah stepnya sampai habis.
Cmne nk pilih plan bru bro🤣 sbb yg ade skrg ni activate sim je.
Ke kena create account bru
Klik ya g tu lah bro. Nanti ikut ja stepnya.
Takyah create akaun baru bro. Guna yang dipakai masa order tu ja.
Lepas ni dia akansuruh create plan. Jadi boleh create plan baru.
Dah berjaya ke bruh!
Boleh bro... ambik plan baru..new no
Tq bro. Boleh. Dh setel. I'm using it right now 🤘tq bro
MOHD SYAKIR BIN OMAR good to hear bro! These guys here are really helpful!
welcome onboard Yoodo! :D
Aku dah activate sim tapi bila masok simkad tulis sim not provisioned?
bahasa pukimak ,korg nie aku punya no dah £ hari tak de signal . mcm babi punya simkad membazir bayar ,,..ingat kan ringkas ,.,..menyusahkan pengguna ,sim lain lagi mudah lah nak buat renew data bulanan
bahasa pukimak ,korg nie aku punya no dah £ hari tak de signal . mcm babi punya simkad membazir bayar ,,..ingat kan ringkas ,.,..menyusahkan pengguna ,sim lain lagi mudah lah nak buat renew data bulanan
line saya tak active lebih 60 hari.saya lupa nak bayar.line dah terminate dah ni. mcm mana saya nak buat bagi line tuu ade balik
line saya tak active lebih 60 hari.saya lupa nak bayar.line dah terminate dah ni. mcm mana saya nak buat bagi line tuu ade balik
line saya tak active lebih 60 hari.saya lupa nak bayar.line dah terminate dah ni. mcm mana saya nak buat bagi line tuu ade balik
line saya tak active lebih 60 hari.saya lupa nak bayar.line dah terminate dah ni. mcm mana saya nak buat bagi line tuu ade balik
Please sign in to leave a comment.